Marketing Consultancy.
Wanneer je spreekt over marketing dan dan spreek je over veranderingen. Ze volgen zich in een snel tempo op en hebben meestal invloed op alle afdelingen van het bedrijf. Evenwicht vinden in waar je vooral wel, maar zeker ook niet moet investeren kan een hele uitdaging zijn.
Het is met deze uitdaging dat ik jou als marketing consultant ga helpen.
Een baseline die veel bedrijven gebruiken is “Praten werkt”. En dat is het gene dat we in de eerste fase gaan doen. Bij voorkeur met alle stakeholders om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de huidige situatie. Maar ook draagvlak te creëren om later je marketingstrategie uit te rollen. Veel vaktechnische kennis en kunde ligt bij medewerkers die dagdagelijks met je business bezig zijn.
Draagvlak is later belangrijk om de initiatieven die je op de marketingafdeling neemt ook goed te laten landen bij onder andere de salesafdeling.
​
Het doel telt.​
Welke tools we gaan inzetten om het doel te bereiken is eigenlijk van ondergeschikt belang en is van bedrijf tot bedrijf anders.
Liggen de kansen bij Marketing Automation, Neuromarketing of kijken we eerder naar SEO & SEA? Misschien moet je meer inzetten op een duidelijke social media strategie met contentplan en online influencers? Of hoe kan je AI-tools inzetten voor je marketing optimalisatie?
Door het bedrijf te leren kennen en dus ook de beoogde doelgroep zal vanzelf duidelijk worden welke tools we moeten inzetten.
Eens onze doelen duidelijk zijn en er een concreet plan op tafel ligt kunnen we verschillende tools inzetten om onze doelen te bereiken.
Ook daar gaan we in dialoog welk kennen en kunde intern in het bedrijf aanwezig is. Misschien wil je met freelancers werken of werk je al met een vast agency? Wat het antwoord mag zijn we kiezen altijd in functie van het bedrijf en haar medewerkers en ik kan daar jou bij helpen. Denk daarbij vooral aan een hands-on, doe mentaliteit vanuit de praktijk en meer dan 15 jaar ervaring. Eens onze doelen duidelijk zijn en er een concreet plan op tafel ligt kunnen we verschillende tools inzetten om onze doelen te bereiken.
Ook daar gaan we in dialoog welk kennen en kunde intern in het bedrijf aanwezig is. Misschien wil je met freelancers werken of werk je al met een vast agency? Wat het antwoord mag zijn we kiezen altijd in functie van het bedrijf en haar medewerkers en ik kan daar jou bij helpen. Denk daarbij vooral aan een hands-on, doe mentaliteit vanuit de praktijk en meer dan 15 jaar ervaring.
​
Zet je vragen gerust op mail, bel even of boek een "klikgesprek".
​
Tot dan!